tisdag 27 juli 2010

Kusin I 2år!

Igår kväll var vi på Kusin I´s två års kalas. Första delen av hennes present hittade jag redan i maj. En helt underbar prinsessbakelsebody från Lindex. Det var så synd att det inte fanns större plagg än stl 86 i det här tyget för jag skulle nog ha köpt alla modeller som fanns isåfall.
Eftersom jag just nu har dille på att virka så bestämde jag mig för att med bodyn som inspiration virka lite bakverk. Allt är virkat enligt eget huvud förutom jordgubbarna som jag redan visat i ett tidigare inlägg. På kakfatet ligger två jordgubbar, tre chokladbollar med kokos, tre ballerinakakor, tre ljusa dominokakor och två munkringar med rosa glasyr. Kakfatet ingick inte i presenten, men däremot en riktig tårtkartong från ett konditori. (En liten fågel viskade att födelsedagsbarnet skulle få en Micki-spis i present också och då är det ju bra att ha lite kakor att grädda i ugnen.)
Sist men inte minst en kudde. Jag vill gör något lite större så jag virkade lite mormorsrutor med blommor i mitten ala Attic24. Kudden är drygt 35cmx35cm. Mjukt ruggad bomullspanama med dragkjed på baksidan.


Ni känner till det där om skomakarens barn?! Jo, så därför ska jag fortsätta virka lite kakor innan jag tar itu med African flower kuddarna igen.

5 kommentarer:

  1. Åh så fin kudde du har gjort!! Gillar färgvalet :)

    Tack för pepp om jobbhopp - och hoppas det blir bra för dej också!

    Ha det gott
    MiA

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga bakelser! man blir ju riktigt sugen!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin blogg du har, mycket fina saker du har gjort. Vill också tacka för det fina paketet i garn-och-te-bytet. Garnerna har redan blivit något i huvudet på mig och det ena teet har redan smakats - gott!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du hälsat på och skrivit i min blogg :)
    Så fina bakverk du virkat. Har länge varit sugen på att virka såna men det har bara inte blivit av. Dynan är jättefin!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  5. nu hittade jag :-)
    jättefin kudde!
    /Y

    SvaraRadera