torsdag 15 juli 2010

Tygfynd och tofflor

Först en bild på Mary Jane tofflorna jag virkat. Detta var det första paret som inte fanns med i mitt förra inlägg om Mary Jane tofflor. Sju bröder garn och virknål 4.
Dett tygfynd gjorde jag redan för ett par veckor sedan när den lokala Emmaus loppisen hade halva priset på allt. För denna hög med 1,6m bredrandig brun manchester, 2,3m härlig tjock retrogrön stretchfrotté, 3,3m lakansväv med gula blommor, lite röd flanell, en bit blåa blommor på vävt och rosa-vitrandig tunn vävd bomull betalade jag 11,25€. Ett mycket överkomligt pris!
Under min sykväll förra torsdagen så blev endast två lila och ett par röda Lime tights färdiga. De tre rosa ligger och väntar på fållning. Inga bilder hann jag med eftersom vi pottränar för fullt och det är alltid akut brist på korta sommarbyxor. Jag ska se till att ta en bild på alla sen när de rosa också är färdiga.
Jag städar lite i mina garnlådor just nu och hittade en oförsvarligt stor hög av tunt Pirkkagarn tex 125x2. 600g sålde jag på en loppis igår, men det finns mycket kvar. 3€/100g säljer jag det för. Jag lägger upp en bild om någon visar intresse. Jag skickar med posten, men köparen betalar frakten. Inom Åland så kan man komma och hämta.

1 kommentar:

  1. Visst kommer jag att avslöja vilken marknad jag ska på.. men det tar nog några veckor ännu..

    Mysigt med tofflor! Nästan så man längtar efter ruggiga höstkvällar efter den här sommaren..

    SvaraRadera