lördag 14 augusti 2010

Garn, te och Lime

Nu först har mitt fina garn och te-bytespaket fastnat på bild! Garnet är så fint så jag började provvirka med en gång, men sen hejdade jag mig och tänkte att det kanske är bra att veta vad det ska bli först innan jag provvirkar allt för mycket! Paketet kom från Bente. Tack!
Äntligen har jag fått kortbyxorna på bild OCH ut i bloggen! Byxorna började jag sy på i början av juli mitt i värmeböljan. Det tog en månad att få dem fållade. :-( Tur att det är lite värme kvar så kortbyxor fortfarande behövs! :-)
Från vänster: Fem par Lime byxor ur Ottobre 3/10 sydda i jersey från JNY, Mjuka tyger, JNY, JNY, Jofotex. Sista paret till höger är sydda i Meedoms tight mönster stl 86 och eftersom de är i interlock(JNY) är de stora som 98:or! Alla tyger är jättebra förutom Mjuka tygers jersey som kändes som de vara sluttvättade redan efter första tvätten. Maken till sladdrig jersey har jag aldrig sett. Mest ett pyjamastyg faktiskt och tyvärr har jag 2m rosa med bilar på också. Det får väl bli pyjamas av allt ihop även om jag inte är så sugen att alls sy i Mjuka tygers tyger längre efter en hel del strul med senaste leveransen. Men jag tänker inte köpa mer från Mjuka tyger när jag kan få bättre tyger och service på andra ställen

3 kommentarer:

  1. ja varför köpa en gång till nåt man inte är nöjd med, finns säkert annat märke som är bättre.
    Snygga tights i allafall. Och garnen du fått är i fina färger. vad kul!
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Ja du..plocka fram alla restgarner och sätt igång med ett storproject. Vi kan hålla varandra sällskap såhär virtuellt :o)
    Mina färger är lite mörka bara...men ska försöka att inte skaffa nåt nytt garn till denna filt utn ta av de som finns. Garnet 7 bröder är det jag använder. verkar ha haft massor av det i gömmorna.
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Tråkigt om du har dåliga erfarenheter av Mjuka Tyger. Jag har bara handlat några gånger därifrån, och då har det varit till belåtenhet. Men det är klart att man ställer större krav om man beställer dyra tyger. Om man köper billiga stuvar som jag oftast gör, så chansar man ju mer och får acceptera att gå på nitlotter ibland.

    SvaraRadera