söndag 9 maj 2010

Morsdag

Idag morsdagen till ära så har jag bara "okynnesvirkat" lite. Vad det blir visar jag en annangång eftersom jag måste virka två likadana för att undvika slagsmål! :-)

Min morsdagspresent till min mamma blev en liten portmonnä som hon kan haka fast i sin korg så att den inte försvinner.
Mitt bidrag till majutmaningen: En enkel t-skjorta. I höstas sydde jag två långärmade klänningar av tyget och sista lilla biten räckte precis till en t-skorta i stl 92. Interlocken från Jätti-Rätti och mudden från Tyger & Sånt.Denna tröja i stl 98 och kortbyxa i stl 92 var de plagg som jag misslyckades med att fotografera sist. Tröjan har lite pösärm. Tyget är från JNYdesign och även den svarta interlocken som jag provade kanta med denna gång. Mycket lyckat blev det. Kortbyxan är också i interlock från JNYdesign.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar