onsdag 19 maj 2010

Okynnesvirkning

Jag tänkte skriva ett inlägg redan i söndags, men sommaren kom och överrumplade mig! Härligt, härligt, men inte har jag hunnit sy tillräckligt med sommarkläder för sådant här väder än! Nåja, kommer tid kommer råd!

Detta är min okynnesvirkning: prinsessbakelser. En stor och en liten färdig så här långt. En stor ligger halvfärdig för jag hittade ett annat mönster...
...nämligen jordgubbar! Mönstret: http://svartahusets.blogspot.com/search/label/Virkade%20jordgubbar . Det här får bli mitt andra bidrag till majutmaningen. Tre gubbar är färdiga och två är på gång. Det är så roligt att virka gubbar för det går så snabbt. Jag ska se om jag orkar virka upp hela nystanet till jordgubbar. Det borde bli 4-5 till isåfall. Sen har jag ju tre likadana nystan till så det kan ju bli några liter om jag håller på. ;-)
PS. Jag sydde inte på pärlor som orginalmönstret har utan jag sydde små stygn med ett gult bomullsgarn istället. Jag tyckte det blev mera småbarnsvänligt så.

1 kommentar:

  1. Verligen jättefina! Du har så rätt, det är viktigt att tänka på barnsäkerheten. Mina är tänkta som vuxenleksaker:)

    SvaraRadera