torsdag 22 april 2010

Sjukstuga

Sedan två veckor tillbaks så har vi haft sjukstuga här hemma. Först vattkoppor av lite värre sorten, sedan förkylning till hela familjen och nu vattkoppor en gång till! Ja, de kunde ju inte ha vattkoppor samtidigt utan måste ta det efter varandra(tvillingarna alltså!). Så jag räknar med en vecka till innan jag kan börja vara kreativ vid symaskinerna igen. Jag har ett yttepytte litet handarbete pågång nämligen ett par barnvantar som jag stickar framför tv:n när det börjar klia fingarna. Utan handarbete kan jag ju inte vara även om jag nästan somnar med stickorna i händerna!

1 kommentar:

  1. Hejsan, för att svara på din fråga i min blogg ang rullkniven.
    Jag tycker rullkniven är överlägsen sax när man ska skära mönsterdelar. Jag nålar fast, eller håller fast, mönstret på tyget och skär, bara :)
    Så mycket enklare med jämna kanter, och det går ju så mycket fortare. Jag använder inte saxen alls längre, bara till att klippa trådar :)
    När man ska skära snäva svängar kan det vara lite knepigt, men man lär sig allt eftersom. Om man vinklar/lutar kniven så går det enklare att runda svängar.

    SvaraRadera